Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

VG VG YES YES YES!!!

Av Caroline Hansson-Ljung - 15 februari 2015 22:13

Summering av veckan. Ja det har varit mer fullt ös medvetslös för min del. I måndags var jag som sagt på KTC med några andra från klassen och när vi alla sågs i skolan igen i onsdags så måste jag verkligen berömma min klass för att vi var så duktiga på KTC!! I onsdags fick vi även tillbaka det sista provet och det kändes så gött, fick VG och jag är stolt som tuppen i en hönsgård haha ;-) I torsdags hade vi hemstudier och då fick vi en psykiatriuppgift och även där fick jag VG :-) I fredags kl 9 var det dags för fystestet inför anställningen på Samariten ambulans och det gick bra och jag blev godkänd :-) Dock blev jag ännu mer taggad för att göra bättre resultat på gymmet så till sommaren ska jag definitivt klara att gå uppför en förhöjd step up-bräda i hela 3 min med 20 kilos skivstångsvikter i var näve:) I fredags fixade jag 1,5 min innan de glider ur näven på mig så kämpa kämpa, här har vi ett mål att klara!! Det kändes ändå så skönt att gå ifrån fystestet och veta att jag blev godkänd så då var det bara att blicka framåt åt denna härliga helg med alla hjärtans dag och allt:) Alla hjärtans dag (lördags) startades på gymmet på fm för att återigen ge mig på fystestet och försöka kämpa ihop till bättre resultat. Sambon klarade dock den förhöjda step up-brädan med 20 kilosvikterna utan problem i 3 min och till och med fortsatte efter 3 min tills jag lite halvsurt sa "ah men du kan nog lägga ner det där du" (inte alls avis, inte alls). Sedan fortsatte alla hjärtans dag-firandet med en tre rätters middag här hemma med familjen och våra gamla grannar och avslutades givetvis med en mellokväll! Idag söndag har varit en sååån skön slappdag. Jag och Angie har hängt i Täby centrum och gått runt i varenda leksaksaffär och glott på precis varenda leksak tror jag och sen slutade kvällen med ett restaurangbesök på Backstugan i Solna eftersom sambon hade fått ett presentkort på en middag för ett bra tag sedan. Passar perfekt att utnyttjas på en slapp dag som denna!! ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag k...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och An...

Ovido - Quiz & Flashcards