Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Sista gemensamma veckan

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och Angelina tog oss till ishallen för att åka skridskor i x antal timmar:) Sjukt kul var det!
Efter sportlovsveckan var det dags för sista veckan i helklass innan det blev dags för oss att dela upp oss de sista två veckorna innan praktiken. Denna sista gemensamma vecka så har vi haft de sista lektionerna i omvårdnadsvetenskap, haft ett studiebesök på afasicenter och det roligaste av allt, övningsdag på Sollentuna bilskrot!! Sjukt kul och lärorikt! Jag har aldrig skrattat så mycket under en utbildning som jag har gjort under denna utb.

Nästa vecka är fyra stycken (grabbar) iväg på körutbildning i Eskilstuna medan resterande 10 st elever har lokalkännedom med Stefan tis och ons. Jag ska vara med på tisdag. Vi ska då starta dagen med ett litet skriftligt prov i lokalkännedom och sedan ut och köra runt i Stockholm i Stefans bil :) Hoppas att han har helförsäkring på sin bil hahaha:)
Resterande skolvecka består av hemuppgifter. Veckan efter är det sedan dags för byte så att vi tio elever har körutbildning och de andra fyra har lokalkännedom med Stefan.
Fortsättning följer....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag k...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 23 februari 2015 21:17


Förra veckan hade vi kursen omvårdnadsvetenskap och etik. Det kom olika föreläsare till skolan och det var väldigt intressant. I onsdags fick jag även möjligheten till att vara med på mitt första ledningsmöte med fröken Stefan och representanter från...

Skapa flashcards