Alla inlägg under april 2015

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla men dock inte lika rolig när det dyker upp ett rådjur mitt på vägen under pågående prio 1 körning till sjukhus men det gick hur bra som helst. Såg rådjuren en bra bit innan så jag hann både sakna ner och rådjuren sprang iväg men jisses sicket pulspåslag. Räcker det inte med att man har pulspåslag redan för prio 1 körningen??!!
Under tiden som jag har min praktik så har jag även min intro på Samariten som jag snart ska börja jobba på:) Det är väldigt roligt och intressant men jag är dock en aning lack över att de har lagt intron mitt i praktiken och sen att det tar timmar från min praktik som jag fortfarande inte har fått något riktigt svar på om jag kan tillgodoräkna som praktiktimmar eller inte. Jag tycker att det borde tillgodoräknas för det är inte meningen att man ska bli bestraffad för timmar som tas ifrån en pga av intro när jag ändå ska jobba för samma företag som jag praktiserar på! Nåja inte värre än att jag får slänga in ett extra dygn eller nåt i slutet på praktiken om det nu skulle behövas. Problem är till för att lösas:)
Under den här praktiken så har jag arbetat pass som kl 8.15-17.00, el 16.30-8.30 eller dygn 8.15-8.30 och jag ska faktiskt säga att det var läääänge sedan jag var så trött i kroppen som jag har varit nu under praktiken. Dels för att man ska lära sig att jobba natt, man ska kunna få in all ny info i skallen och sedan sortera allt och sätta det på rätt plats i huvudet och sen ska man även få in all ny kunskap också nånstans där bak i huvudet. Jag har varit som en zombie och sen när man kommer hem efter ett pass så har man sin underbara familj som så gärna välkomnar en när man kommer hem...hej autopiloten typ!
Idag på intron så gick vi igenom bland annat kemdräkterna där alla var tvungna att testa en skyddsmask och kemdräkt och vi var ju så grymt snygga....eller inte haha:)
Imorgon är det dags för en utbildning på pensi-båren som samariten har och det ska bli toppen att få bli lite mer klok när det gäller den:)
Denna veckan fick jag dessutom äntligen mina egna kläder så nu ser jag verkligen ljuset i tunneln:)

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards