Alla inlägg den 23 december 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 23 december 2014 22:42

En enda dag kvar till julafton! Jag har i år skänkt pengar till rädda barnen och SOS barnbyar som jobbar med ebola. Måtte denna sjukdom bli utrotad!! Stackars barn och familjer:(
Jag är evigt tacksam för att jag har hela min lilla familj kvar på jordklotet!
Om jag backar bandet lite tillbaka till förra veckan så var jag och min klass återigen på ett studiebesök på Huddinge brandstation och där hade vi en genomgång av Ebola-ambulansen. En helt utblåst ambulans som bara står i väntan ifall vi får ett larm om ebola. De som ville fick även testa kemdräkterna man jobbar i. Vi fick även träffa en narkossköterska och en ambulanssjukvårdare som jobbar i den så kallade "akutambulansen (++bilen)". Narkossköterskan har kompetensen att söva människor på plats och sen har de även lite andra saker i ++bilen som inte finns i den vanliga ambulansen här i Stockholm, som tex "HLR maskinen" LUCAS. Det var ett riktigt bra avslut inför juluppehållet i skolan till den 7 jan 2015. Dock fick vi såklart en uppgift över julen så att vi inte "glömmer" att vi går i skolan:)

Denna vecka kommer jag och familjen befinna sig i Skåne för att fira jul och försöka träffa så många vänner här nere i Skåne som möjligt.
Det är verkligen fullt upp hela tiden. Idag besökte vi min ena storasyster med familj, var på lunch hos en kompis efter det, åkte sedan vidare till lillsyrran i Malmö för julmys och sen tillbaka till mamma igen....jag är inte alls trött, nä då fullt ös medvetslös....zzzzz
Imorgon är det äntligen julafton och det ska bli SÅ SKÖNT när denna eviga julstressen är över. Måste verkligen ge bra cred till Stockholmarna som har mer vett och etikett när det gäller julhandel i köpcentrar för skåning är ju helt hopplösa!! Går rakt in i barnvagnen utan att bry sig, tränger sig som galningar, tränger sig i kön och är allmänt yra som höns. Julstressen här nere i Skåne är BETYDLIGT värre än i Stockholm!

Ovido - Quiz & Flashcards