Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Svett, frustration, aggressivitet och glädje

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag kämpade som en idiot med alla dessa moment som skulle göras på körbanan. Vi hade perfekt väder så svetten lackade som bara den när man övade in momenten. Jag kände en enorm frustration för att de två första dagarna var riktigt jobbiga och jag tänkte många gånger för mig själv "hur ska jag klara detta"? Jag vet inte hur många gånger jag svor när jag körde ambulanserna och jag vet inte hur många gånger jag sade meningen..."nä nu skiter jag i det här" men så kom det den dagen där jag faktiskt klarade allting, dvs fredagen och sista dagen på körutbildningen! :)  Trots allt det jobbiga så kom vi klasskamraterna mer nära varandra och fick chansen till att lära känna varandra mer och det blev så mycket skratt under denna vecka. Tårarna har sprutat x antal gånger och magknipen fanns där också eftersom man inte kunde sluta skratta. Jag har verkligen helt underbara klasskamrater som bjuder på sig själva och inte skäms för något haha:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och An...

Av Caroline Hansson-Ljung - 23 februari 2015 21:17


Förra veckan hade vi kursen omvårdnadsvetenskap och etik. Det kom olika föreläsare till skolan och det var väldigt intressant. I onsdags fick jag även möjligheten till att vara med på mitt första ledningsmöte med fröken Stefan och representanter från...

Ovido - Quiz & Flashcards