Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 11 oktober 2014 12:00

Herregud, jag har inte hunnit blogga sedan i tisdags. Fullt ös medvetslös har det varit hela denna veckan känns det som.

Denna veckan har vi läst om trauma i skolan. Vi har fått öva mycket på att spänna fast varandra i en spineboard och dessutom bli upp och ner vända i den! Vi har även övat på att spännas fast i en KED-väst och vaccummadrass:) Vi har också fått testa på att käka äppelbitar, behålla det i munnen och låta en klasskamrat pilla ut det. Fruktansvärt obehagligt om jag får säga min mening, speciellt i vaket tillstånd. Måtte jag aldrig bli medvetslös och att någon ska pilla ut något ur min mun.

Jag gillar det här med trauma så jag köpte hem den senaste PHTLS-boken och ser fram emot PHTLS-kursen som jag förhoppningsvis ska få gå den dagen jag blir anställd efter att jag är klar med denna utbildningen.


Ovido - Quiz & Flashcards