Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 oktober 2014 08:31

I torsdags förra veckan var det dags att försöka samla ihop sina kunskaper och köra skådespel. I metodrummet hade vi fyra "patienter" först i en bilolycka och andra omgången en motorcykel som hade krockat med en bil. Jag fick leka motorcyklisten och blev väl omhändertagen av mina klasskamrater :D
Det är väldigt nyttig med lite skådespel i bland. Man läser och läser i böcker men hur är det egentligen i verkligheten? Även om jag först blev rätt tom i huvudet så började saker och ting klarna mer och mer.
I går (måndag) hade vi tenta nr 2 i barn och trauma. Det var dock mest frågor på trauma eftersom det är ett så stort kapitel. Det kändes helt ok och jag hoppas iaf på ett godkänt:)
På em igår så körde vi halvklass. Ena halvan fick läsa på om läkemedelshantering, delegering, vem gör vad i vården och om PVK i klassrummet medan andra halvan körde PVK-sättning på docka och även på varandra om vi ville vilket vi givetvis testade, iaf i min grupp:) Riktigt kul att få göra lite praktiska saker och få tips från fröken Stefan och andra klasskamrater:)

Ovido - Quiz & Flashcards