Direktlänk till inlägg 13 december 2014

Äntligen på väg:)

Av Caroline Hansson-Ljung - 13 december 2014 09:53

Denna vecka har jag missat skolan helt:( Började veckan med att följa med Helena på TRAV och kommer sedan hem till familjen där sambon mår dåligt och som sedan dessutom kräker. Jaha, hej kräksjuka, dig har vi verkligen inte saknat!! Då får jag vara lite smart då tänkte jag så jag lägger mig på soffan istället under natten. Eller hur! På morgonen dagen efter var det jag som också mådde dåligt och just denna dag skulle vi i klassen ju såklart på alla dessa roliga studiebesök!! Kunde jag följa med? Näe inte en chans. Sambon fick kämpa sig till dagis och skola för att lämna barnen och jag fick krama toaletten en gång. Varför?! Varför just denna veckan??!! Medan barnen inte var hemma så fick jag och sambon försöka kurera oss för att orka en hel dag med barnen sen efter skola och dagis. Trodde vi ja! Kl 13.30 ringer dagis, "ni får nog hämta Clint, vi har bytat tre stora lösbajsblöjor inom en timme på honom och ett annat barn har precis kräkt över bordet". Min första tanke, skojar dom eller??!! Men men sagt och gjort, Clint blev hämtad men var som vanligt pigg och glad när han kom hem medan hans två föräldrar kände sig överkörda av en buss. Med Angelina hade vi tur att hon kunde få vara hos en kompis efter skolan tills på kvällen. Tack för det!! De två följande dagarna mådde jag och sambon bättre men vi fick ju hålla oss hemma pga av dessa 48 timmar och jag missade ledningspelet på AISAB City med skolan och även studiebesöket i bergrummet på SÖS där man har kemsanering och sen dessutom julminglet och after worken med klassen i torsdags. Var jag bitter över detta??? Nej då inte alls, jäkla skit rent ut sagt!! Jag som hade sett så mycket fram emot denna vecka med klassen! I fredags hade jag dock tänkt att jobba 7-12 som bestämt men fick istället hålla Clint hemma för han var så gasig magen och det luktade apa i hela hemmet efter hans gasutsläpp. Nu har vi iaf äntligen fått en ny tid till på måndag för att förhoppningsvis få ett slut på Clints magbesvär och kolla upp om han ev har någon allergi. 6 veckor med lös mage är inte normalt!
Idag är vi iaf friska och ska äntligen få komma iväg lite, så en tripp till Gävle för att fira sambons mormor som fyller 90 år och sedan träffa ett par vänner är det som står på schemat idag:) Har även ringt släktens bästa Liam som fyller 11 år idag. Angelina tyckte det var så roligt att ringa och gratulera kusinen!

Ha en härlig Lucia allihop!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag k...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och An...

Ovido - Quiz & Flashcards