Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Caroline Hansson-Ljung - 19 januari 2015 21:47

Gud vad jag har slarvat med att skriva här, borde skämmas men det har verkligen varit fullt upp men nu ska jag försöka skärpa mig.
Än så länge så har vi hunnit med bland annat en tenta i skolan som handlade om katastrofmedicin, RAKEL och medicinteknik. Eftersom jag var hemma dagen efter provet så hann jag inte se det rättade provet men tydligen ska jag iaf ha fått VG vilket jag verkligen inte trodde att jag skulle få så lycklig om något blev jag :)
Sen har vi också börjat med den nya kursen, allmänmedicin. En bra kurs där man får repetera lite från de första 9 intensiva veckorna i början på utb. Kan knappt fatta att det är typ 8 veckors intensiv teori kvar sen är det körutbildning i Eskilstuna, lokalkännedom i Stockholm och sen är det ut på den långa praktiken som gäller och efter det så är jag KLAR!! Ska bli så underbart skönt när allt är över och att jag kan få koncentrera mig enbart på ambulansyrket!
Ska ju förresten på intervju den 2/2 (på sambons 34 års dag) hos Samariten. De har bland annat hand om ambulansen i Täby där jag så gärna vill ha min sista praktik och där vill jag även vill arbeta sedan också eftersom stationen ligger max 5 min ifrån hemmet. Så vi får hoppas på det bästa!! Jag har även slängt in en ansökan till AISAB ifall jag inte skulle få en anställning på Samariten. I så fall skulle jag kunna tänka mig arbeta på AISAB i Solna men men ingenting är klart än ;-)

Förra veckan fick vi släpa med oss ambulansbåren ut på torget vid skolan. Det finns en lunchrestaurang precis bredvid och folket där inne måste verkligen ha fått sig en upplevelse och ett gott skratt för det är inte varje dag som det står 14 tokiga elever med en lika tokig lärare mitt på torget som ska öva bårteknik i snön hahaha :D :D :D

Ovido - Quiz & Flashcards