Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Caroline Hansson-Ljung - 22 januari 2015 21:16

Igår hade jag tänkt blogga men efter ett cykelpulspass på 60 min så däckade jag sittandes i soffan haha. Jag måste sedan ha lagt mig ner i soffan för jag vaknade kl 03.41 och fick halvt panik över att jag var tvungen att somna om snabbt i sängen eftersom jag skulle gå upp igen kl 6. Det märks att det var länge sedan man körde ett cykelpulspass men nu är det bara att fortsätta:)
Igår och idag fortsatte vi med kursen allmänmedicin i skolan och gick igenom lite olika sjukdomar men idag var det väldigt mycket skratt i skolan! Vi var några stycken som började dagen med plankan, 1.40 min blev det för min del idag och nästa veckas mål är 2 min:) Även fröken Stefan gjorde plankan idag, fast i 3 min, mycket stolt över vår duktiga lärare! :-)

Fredrik har berättat om sitt kärleksliv som är alltid lika roligt att lyssna på:) Erik och Jakob fick för sig att sätta en slang mellan två larynxmaskar för att se om dom kunde höra varandra om de pratade i dom, vilket dom kunde och Jakob försökte även sätta en näskantarell på sig själv men lyckades dock inte pga av smärta i näsan hahaha:) Ja herregud, sicken dag men det går inte en dag utan ett skratt i vår klass:)

Nästa vecka ska vi öva mer praktiskt på "intervjufrågorna" till patienterna och sen på fredag ska vi äntligen på studiebesök på SOS alarm och sedan vidare till AISAB city för att träffa en ambulansläkare:)
I övrigt, så nu till helgen blir det en hel del träning och sen en massa familjemys med pulkaåkning i snön :)

Ovido - Quiz & Flashcards