Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Caroline Hansson-Ljung - 20 januari 2015 22:29

Idag satt jag och läste om en challenge som går runt på FB om att göra magövningen "plankan" varje dag i hela februari. Klart att jag ska vara med och självklart så nämnde jag detta för mina klasskamrater varav en av dom (Sabina) kommer på att vi kunde göra det allihop, nu direkt på golvet i klassrummet :) 5 st ställde upp inklusive jag. Jag var sämst haha, Sabina var bäst av tjejerna och vår äldsta klasskamrat Micke på 51 år slog alla!! Ska bannemaj klocka den mannen nästa gång! Så efter detta kom vi på "ambulans-challenge" :)
Ja jag skriver ambulans på svenska och challenge på engelska eftersom det är så vi ska uttala det, bara för det roliga! Ambulans-challenge går ut på att alla ska starta skoldagen med att tillsammans göra plankan på golvet i klassrummet innan lektionen börjar. Alla ska göra minst en minut för att sedan öka i tid efterhand. Återstår att se hur många som är på:) Jag? Definitivt!!

....och självklart tyckte vi alla att även fröken Stefan också skulle göra plankan:)

Så, vad har jag mer gjort idag. Jo, i skolan har vi hållit på med olika arbeten om olika sjukdomar så som reumatoid artrit, som min grupp fick och tills imorgon ska ytterligare ett arbete in för att redovisas på em. Vi har även övat lite mer med båren idag och fått lyfta och gå längs korridoren och det gick ju bra även om jag är lite svagare i vänster arm så det är bara till att köra på med styrketräningen och mitt handredskap som jag har här hemma.

Sen ikväll gick jag på ett helt underbart spinningpass, cinema cycling. Så nu har jag även varit i Californien i 30 min, eller ja iaf på bildskärmen men men man får nöja sig med det lilla. Drömma kan man ju alltid göra:)

Ovido - Quiz & Flashcards