Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 26 augusti 2014 21:09

Ååååh där var ännu en dag gjord i skolan, check på den:) Fick ett tråkigt besked idag när vi kom till skolan, en utav kurskamraterna hade valt att hoppa av för att hon saknade sina bebisar på sitt vanliga jobb på neonatalavdelningen. Lite synd men jag önskar henne ändå all lycka i framtiden. Däremot fick vi syn på en ny medlem i klassen...men herregud, det var ju den enda personen i min testgrupp som inte hade kommit med och nu helt plötsligt sitter han i klassrummet! Så sjukt kul, från att ha varit 15:e reserv så fick han en plats i klassen:)
Idag har vi gått igenom homeostas, dvs jämvikt, i detta fallet i kroppen och sen har vi pratat om andning och luftvägar....och andning och luftvägar. Väldigt intressant dock! Vi har fått se, klämt och känt på olika hjälpmedel när det handlar om att hålla fria luftvägar och sen fick vi även se filmer på bland när man intuberar en person och vi har även pratat om hur man använder en larynxmask. Lite halv-creepy att jag förmodligen kommer att få köra ner larynxmasker i folks halsar vid hjärtstopp men det är så intressant så absolut, why not!
Vi hade även ett litet skriftligt test idag på förra veckans plugg, L-ABCDE och det satte jag till fulla prickar, YES! Nästan en high five på den:-)

Nä nu måste jag nog göra en mindmap för att få ihop dagens anteckningar till något mer läsbart och förståligt:)

Ha en bra kväll alla!

Jag plugghäst?! Inte ett dugg men jag gillar verkligen studentlitteratur som jag kan ha med mig sen i arbetslivet och läsa i lugn och ro med tiden:)

Vi har ju att göra på denna utbildningen!

Dagens lilla skriftliga test:)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards