Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Datumet!!

Av Caroline Hansson-Ljung - 13 augusti 2014 12:23

Länge har jag väntat och försökt! Jag har alltid velat som barn bli polis men efter fem försök, ett misslyckat löptest och ett halvt som halvt nedvärderat samtal med en polis så fick det vara nog. Jag är ju undersköterska sedan 2004 och gillar när det händer saker omkring mig både i hemmet och på jobbet. Jobba inom ambulansen? Ja tanken har ju slagit mig till och från genom åren men när jag bodde nere i Skåne så var det bara en sak som gällde inom ambulansen...du måste vara ambulanssjuksköterska. Sjuksköterska? Nej tack, så kul är det inte att ha studieskulder för resten av ditt liv för att läsa 3 år till sjuksköterska och sen en påbyggnadsutbildning på det. Äsch, jag kollar på något annat. Nu när jag bor i Täby så borde det väl finnas något som sätter fart på jobbnivån. Nä men vad hittar inte jag, jo utbildning till ambulanssjukvårdare. Ok då, jag skickar väl iväg en ansökan då, lär väl inte komma in som vanligt. MEN så kom den där dagen då man skulle få svaret! Är det verkligen sant!!?? JAG kom in på ambulanssjukvårdarutbildningen!!! Efter att ha kämpat i alla år och lämnat i fem ansökningar till polisen, blivit lika besviken varje gång och jag söker EN gång till ambulanssjukvårdarutbildningen. Jag kunde knappt tro det!! Denna dag var den 24 juni 2014, samma dag som vår underbara son fyllde ett år. Denna dag hade vi två saker att fira och äntligen så ska det få hända lite i mitt arbetsliv....

 
 
jeljoh13

jeljoh13

13 augusti 2014 12:52

Låter väldigt intressant att plugga till det, hur lång är den utbildningen ?
Lycka till.

http://jeljoh13.bloggplatsen.se

Caroline Hansson-Ljung

13 augusti 2014 17:28

Den är på ett år. Börjar nu den 18 aug-22 maj 2015:)
Ska bli riktigt kul och spännande:)

 
Annie

Annie

13 augusti 2014 18:01

Grattis till utbildningen! låter kul ;-)
Såg att den var på 1 år, är det yrkeshögskola då el annat? :-)
Jag ska själv börja plugga nu i höst, den 25 aug ;-)

Lycka till :-)

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Caroline Hansson-Ljung

13 augusti 2014 20:34

Tack! Ja det är yrkeshögskola. Vad kul att du också ska plugga! vad ska du plugga till?

 
Annie

Annie

15 augusti 2014 14:52

Ska läsa en IT-kurs på högskolan ;-)
Helst vill jag bli Hälsopedagog eller Personlig tränare :-)
Sökte program nu till hösten, men kom tyvärr inte in då, så det blir att söka igen till våren ;-)

Ja det ska bli kul o spännande med plugg :-)Kul med nåt nytt ;-)
Har tidigare jobbat som undersköterska( som dig ;-)Sen vart jag sjuk och har varit sjukskriven ganska länge. Så kul att komma igång lite iaf med att studera :-)

Vart visst ett långt svar ;-)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Caroline Hansson-Ljung

17 augusti 2014 20:54

Ja jag ser verkligen fram emot pluggandet. Jobbade min sista dag idag innan tjänstledigheten...herregud sicken frihet:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag k...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och An...

Ovido - Quiz & Flashcards