Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

Tröttare än tröttast!

Av Caroline Hansson-Ljung - 15 augusti 2014 09:16

Igår morse kl 4 tyckte sonen att det var dags att gå upp. KL 4!!! Vad har jag gjort för att förtjäna att gå upp såå tidigt?? Sen var han igång till kl 6 och sen krascha han till kl 7. Sen fick han minsann inte sova längre för då blir alla rutiner på dagis rubbade. Minst sagt, hela dagen blev knasig. Sonen sov endast 45 min på dagis istället för 1,5 timme...yeay, då vet jag hur resten av dagen blir och jag hade rätt! Kl 17 var det dags att ge sonen snabbt middag innan det var dags att ta ett snabb-bad. Mitt i allt som han tjuter så bråkar den äldre systern som dessutom har en kompis med sig hem från skolan. Tjafset med systern slutade med orden "jag hatar dig" från hennes sida...kontrat med "lekförbud dagen efter" från mammans sida. Dom orden säger man bara inte till någon!! Efter mycket om och men så däckade sonen kl 17.45 Systern och kompis gick ut och lekte efter maten och modern i huset kände sig ungefär som en zombie...lovar att jag säkert såg ut som en också. Skulle tränat igår kväll men haha, bara glöm! Kändes som om man hade tagit en överdos av sömnmedicin, kroppen ville verkligen inte hänga med! Så idag, en ny dag, sonen vaknade kl 3.30 men lyckades somna om till kl 6. Jag är så glad över att jag har en sån hjälpsam sambo som lät mig sova en extra halvtimme till kl 6.30 sen var det fullt upp igen. Tjafs med dottern som tok-lackade för att sambon gick in och sjöng för henne för att få upp henne ur sängen, hon skriker, han stänger dörren och hon skriker därefter..."STÄNG INTE MIN DÖRR"...herregud hur svårt kan det vara att lugna ner sig lite och gå och öppna dörren igen då...
Jaja nu är båda barnen lämnade på fritids och dagis och sambon är på sitt jobb så ÄNTLIGEN ska jag få lite tid för mig själv och ja då är det bara att starta igång en vanlig syssla...handla mat men sen är det gymmet som gäller!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag k...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och An...

Ovido - Quiz & Flashcards