Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

En enda dag kvar!

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 augusti 2014 20:43

Nu har jag en enda arbetsdag kvar på mitt fasta schema sen är det bara timmar som gäller när jag har ork och lust att arbete extra dvs. Skolan börjar på mån den 18/8. Ska bli väldigt spännande att se vilka som faktiskt kom in på utbildningen. Kan det vara nån utav de trevliga människorna man träffade vid första testet? Hade sjuk kul med dom iaf, väldigt lätta att prata med, precis som jag själv:)
Idag på jobbet hade jag för ovanlighetens skull en väldigt lugn dag, vilket var helt underbart. Istället för att stressa ihjäl mig kunde jag istället sitta ner hos varje person och babbla lite skit. Jag blev rejält avtackad av en omsorgstagare som bjöd både mig och alla mina kollegor på tårta:) En annan omsorgstagare började gråta när jag sa att jag skulle ta tjänstledigt för studier. Stackars omsorgstagare:(.... Helt ofattbart att man kan ha en sån påverkan på någons liv...
Ikväll är man själv hemma med sonen som har skött sig helt exemplariskt medan sambo och dotter är på judoläger. Besökte lägret efter jobbet och dom verkade ha riktigt kul iaf:) Nästa år vill jag bannemaj också vara med!! Men just nu är soffan och TV:n ens bästa kompis och det är såå gött!!

Hoppas att morgondagen blir lika lugn på jobbet😜👍

Ha en skön kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag k...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och An...

Ovido - Quiz & Flashcards