Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Sicken kanonbra dag!!

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 augusti 2014 22:36

Dagen startade med att jag försov mig! Hade ställt klockan på 5.45, vaknat av att den pep, stängde av den, vaknade kl 6.10....shit helvete!! Flög upp ur sängen och fixade med allt mellan himmel och jord plus två barn som jag sedan lämnade med deras far och sen for jag iväg in till stan för idag skulle vi göra något riktigt kul i skolan, nämligen ett studiebesök hos ambulansen på AISAB city!

Kl 8 skulle vi samlas här utanför AISAB:s portar....den som kommer försent, får bjuda på fika, så är reglerna...ingen kom för sent!

Vi fick träffa utbildningssamordnare, en dam som hade jobbat i ambulansyrket i 21 år, väldigt trevlig och vi fick även träffa en ambulanssjukvårdare som också hade jobbat i ambulansen ett bra tag, en väldigt trevlig och snackig man men riktigt bra på att berätta allt och det var riktigt intressant. Tillsammans med denna man gick min grupp (vi var indelade i två grupper) igenom allt mellan himmel och jord i ambulansen.
Sen råkar jag ju ha turen med mig att två utav mina kurskamrater jobbar normalt sett på denna station fast med liktransport så jag passade på att kolla även i liktransporten, 4 lik kunde dom ta med sig samtidigt. Min enda fråga, "det måste väl lukta i den här bilen" ?

Efter visningen samlades vi uppe i ett konferensrum och vi fick beröm från utbildningssamordnaren, att vi verkar vara en mycket bra och kompetent klass:) Riktigt kul att få höra! Det kommer att bli väldigt sorgligt den dagen man ska lämna klassen efter att kursen är klar med tanke på allt som vi går igenom tillsammans:(
Efter studiebesöket så känner jag mig helt tok-laddad, långt upp över öronen, inför min framtida praktik på ambulansen!!

Resten av dagen spenderades en stund på Täby Centrum för att inhandla några nya tröjor till mig själv eftersom jag råkar vara en extrem "fryskylling" nu när hösten närmar sig. Det är ju redan så jäkla kallt ute!! Innan det var dags att hämta barnen så var jag tvungen att plugga lite. Mina kladdiga anteckningar från gårdagens plugg i skolan blev istället en fin och renskriven mindmap, så, nu fattar jag vad läraren har pratat om längst fram i klassrummet, så mycket enklare med en mindmap!

Nu är jag precis hemkommen från en tacokväll hos ett par vänner så nu får jag nog banka ner huvudet i kudden så att jag INTE försover mig imorgon när jag ska jobba extra mellan kl 7.15-12

Detta var min dag! Tack för idag, slut för idag!   

 
 
Annie

Annie

22 augusti 2014 09:24

Vad kul och spännande det låter! :-)
På måndag börjar jag studera, känns kul ;-)

Ha en fin helg :-)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Caroline Hansson-Ljung

22 augusti 2014 10:30

Härligt att höra!
Kör så det ryker med plugget:)

Ha en toppendag! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag k...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och An...

Ovido - Quiz & Flashcards