Alla inlägg den 2 september 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 2 september 2014 22:09

Idag har vi då suttit i klassrummet och gått igenom en massa olika saker som bland annat angina pectoris dvs kärlkramp! Vad man gör med dom patienterna och vidare med läkemedel och Gud vet vad. Dagen startade med ett litet prov med 11 frågor som handlade om förra veckans lektioner, om andningen. Jag tror att jag satte det mesta på provet iaf:)
Sedan var det bara att mata på med ny information i skallen. Visst kan man kallas för att vara utbränd med kan man kallas för att vara tillfälligt "hjärn-bränd"? Jag lyckades ju som vanligt då få världens matkoma efter lunchen sen är det BARA två timmar kvar av lektionen. Jag skriver och skriver anteckningar och försöker förstå men denna envisa matkoma sitter som en liten parasit i kroppen men men det blir bättre på kvällen när jag har tagit en lååååång paus från allt för att då börja läsa om alla anteckningar mer noggrant. Har hittat både stavfel och prickar som inte sitter där dom ska så man kan ju nästan börja undra om man har blivit en analfabet. Man skriver ju så att papperna ryker i skolan och då hinner inte alltid bokstäver med;-)
Idag fick jag mitt CSN kort så nu är jag officiellt en student med massa olika studentrabatter så nu åker jag nog på att betala hela notan på nästa restaurangbesök pga av rabatter haha:)
I övrigt så har jag och sambon varit på föräldramöte på dotterns skola ikväll och där hittade vi ju verkligen några analfabeter. Dagordningen på storbildsformat hade x antal särskrivningar och dom lärarna ska lära ut våra barn det svenska språket!! Bra där....eller inte! :(

Ovido - Quiz & Flashcards