Alla inlägg den 15 september 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 15 september 2014 20:34

Siiiiicken tystnad!! Det är helt underbart att efter en hel dag med full rulle, att få lägga sig ner på sofflocket och bara njuta av tystheten. Barnen sover, sambon är på sin judoträning och jag ligger på soffan. Fullt njutbart!! Inte ens TV:n är på:) Det behövs ju knappt att ha den på för jag kan ju iaf höra vad min kära 93-åriga granne tittar på. Nyheterna eller något på full volym och det hörs rätt bra in till oss. Fast vi vet ju att hon snart går och lägger sig. Hon har sin TV-tid mellan typ 19.30-21.00 Skulle aldrig ens få för mig att gå och säga till henne att vi hör vad hon tittar på för hon är ju världens sötaste och "dövaste" granne.
Idag har det varit full rulle med att få iväg barnen till dagis och skola, för min del få iväg sonen till dagis. Rätt kul när dagispersonalen säger till min son "nu ska mamma iväg och jobba". Brukar tänka lite för mig själv: "HAHA tror du ja, jag har hemstudier hihi". Startade dagen med ett gympass, känns så gött nu när jag har ett bra träningsprogram att följa!! Sen blev det plugg i stan:) Riktigt skönt att sitta ute i solen till slut när det var typ si sådär 25 grader i solen:). Sedan var det hem igen och hämta barnen och göra middag och nu är man här, på sofflocket och njuter av lite egentid. Saknar dock sällskapet från sambon men han lär ju snart trippa in genom dörren:)
Imorgon i skolan så ska vi läsa om "akut buk" och dessutom ha ett litet miniprov från föregående vecka, dvs medvetande. Jag längtar sååå tills det är praktikdags!!! Stackars min sambo under dom två första veckorna, jag snackar ju ihjäl honom redan nu om allt vi går igenom i skolan och hur kul det är. Hur kommer det att bli sen när jag är ute på praktik hahaha ;-) May the force be with him ;-)

Ha en underbar kväll!!

Ovido - Quiz & Flashcards