Alla inlägg den 28 september 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 28 september 2014 09:47

På tisdag har vi den stora tentan i akut och prehospital sjukvård av vuxna! Denna helgen har jag verkligen fullt upp med att dottern fyller sju år (idag). I fredags hade jag fullt upp med att förbereda inför judokalaset som dottern skulle ha som igår. Sen när jag väl öppna pluggböckerna så orkade inte ögonen hålla sig öppna så jag somnade på soffan från ca kl 21-01.30 Hejdå till den pluggkvällen. Igår (lördag) hade dottern sitt judokalas för 17 tjejer i judolokalen. Fullt ös medvetslös med att laga mat och efterrätt till alla barnen. Ljudnivån på detta kalas hade fått en decibelmätare att sprängas. Efter kalaset var det middag hos ett par vänner där man äntligen kunde få slappna av lite. Sen hem, slå in alla presenter till dottern. Klockan var 23 när jag till slut var klar och var helt slutkörd. Hejdå till den pluggdagen! Idag fyller flickan 7 år och nu på fm ska det tvättas undan Kebnekajse-berget som tar upp hela badrummet medan resten familjen är nere på judon och tränar. Mellan maskinerna ska jag plugga och sen ska det göras tårta och plugga igen för att sedan avsluta dagen med ett kalas för dottern hos ett par andra vänner. Sen ska jag öppna pluggböckerna igen. Imorgon ska det lämnas barn på dagis och skola för att sedan plugga hela dagen och på tisdag, då får det fan bära eller brista!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards