Direktlänk till inlägg 13 september 2014

Ovälkomna kryp!

Av Caroline Hansson-Ljung - 13 september 2014 23:10

Idag har jag spenderat dagen med att sanera min dotter, mig själv och resten utav hemmet efter att ha hittat löss i håret på dottern. Jag hatar verkligen dessa äckliga små kryp!!!...och speciellt när man är långhårig!! Så nu, äntligen kl 22.52, kan jag hålla lördag efter att ha haft en dejt med tvättstugan sen kl 19 för att tvätta allt efter dessa äckliga kryp.
Däremot hann jag med ett träningspass idag. Har börjat köra igång med träningen igen efter ett träningsprogram som jag hittade på www.styrkelabbet.se. Känns riktigt bra att veta exakt vad jag ska göra när det gäller träningen istället för att komma till gymmet och bara "ööhh, vad ska jag göra idag då?" Så 60 minuter förbränning blev det idag. 30 min powerwalk på löpbandet och 30 min på crosstrainern i världens hastighet haha:) Imorgon ska jag återigen köra 60 min förbränning:)

I skolan denna veckan så har vi gått igenom bland annat olika hjärnblödningar. Riktigt intressant måste jag säga! Nu fattar man lite mer var hjärnblödningarna sitter i hjärnan utefter namnet på blödningen:) Vi fick även se en film på när man borrade in i hjärnan och tömde hjärnan på blod på ett visst ställe för att lätta på trycket innanför skallbenet. Jag tycker sånt här är så tok-intressant :D Jag tror att jag satt knäpptyst under dessa 7-8 min när vi såg filmen! Längtar redan tillbaka till skolan nästa vecka och till mina underbara kurskamrater :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hansson-Ljung - 21 april 2015 23:29

Här inne har jag dock inte hunnit vara på flera veckor...skam på den! Praktiken har än så länge varit jättebra:) Bra handledare och olika typer av patientfall:) Jag har fått köra alla tre prio både ut och in till sjukhus. En helt fantastisk känsla me...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:39

Nu har äntligen den sista praktiken kört igång! Nu är det bara att mata in information i skallen och köra "learning by doing". Jag har fått mitt sista praktik på ambulansen i Täby vilket jag är sååå nöjd med. Jättebra handledare och även brandmännen ...

Av Caroline Hansson-Ljung - 29 mars 2015 20:22

Det var minst sagt en riktigt tuff vecka på körutbildningen i Eskilstuna v12. Vi fick i början av veckan berätta inför alla hur duktiga vi tror att vi var som bilförare...herregud, jag har nog aldrig blivit så nerplockad på jorden som jag blev. jag k...

Av Caroline Hansson-Ljung - 16 mars 2015 22:48

Förra veckan var vi lite uppdelade i skolan, 4 på körutbildning i Eskilstuna, 5 inkl mig själv hade lokalkännedom med Stefan på tisdagen och 5 andra på onsdagen. Herregud, vi körde ca 20 mil i hela Stockholm! De dagar vi inte hade lokalkännedom fick...

Av Caroline Hansson-Ljung - 8 mars 2015 20:19

Då hade vi sportlov förra veckan eller rättare sagt hemuppgifter. Det var skönt att gå en enda dag i skolan för att sedan få möjlighet att bara få hänga med mina barn och de kunde få vara hemma. Clint fick dock gå på dagis de två dagar som jag och An...

Ovido - Quiz & Flashcards