Alla inlägg den 4 november 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 4 november 2014 14:57

Det var en händelserik natt får jag nog ändå säga. En del prio 1, en del prio 2 och även nån prio 3. Det blev några sjukhusbesök och nån lämnades kvar i hemmet. Väldigt lärorika fall! Allt från spyor till mycket blod:) Blodfallet var det absolut mest intressanta. Kunde inte låta bli att stå och titta som en hök över patienten när denne blev undersökt på akutrummet! Det var så spännande att se vad allt blod verkligen kom ifrån:)
Kl 6.45 fick vi sista prio 2 larmet och vi skulle sluta kl 7.30 och efter att ha varit vaken i över 24 timmar så var det verkligen första gången jag kände...MÅTTE INTE DETTA TA LÅNG TID...jag ville bara hem till min säng och sova. Hade turen med mig för kl 7.15 var vi tillbaka på ambulansstationen igen och jag fick äntligen gå hem.
Nu är klockan snart 15.00 och jag tänkte gå upp för att snart hämta sonen på dagis och sen få hem resten utav familjen. Sen blir det middag för att sedan återigen gå på ett nattpass. Hoppas att det blir en lika spännande natt igen:)

Ovido - Quiz & Flashcards