Alla inlägg den 27 november 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 27 november 2014 19:17

Denna veckan har ju inte tillhört den roligaste direkt. I tisdags fick jag hem en liten son som inte mådde så värst bra:( Diarrér, dessa förbannade diarrér!!! Jag blev så trött på att höra från dagis att sonen var lös i magen så jag bokade en läkartid till dagen efter så i onsdags (igår) skulle jag egentligen på ett ledningsmötet och representera klassen tillsammans med en klasskompis och läraren. Ja det möte kunde jag ju bara glömma. Spenderade fm istället på läkarmottagningen. Fick träffa en jättebra kvinnlig läkaren som verkligen kollade igenom sonen från topp till tå. Tog även snabbprover som inte visade något avvikande. Fick även lämna in en kurva från BVC eftersom sonen alltid har legat under den så kallade "medelkurvan"....är måttligt trött på detta tjat från BVC. Barnet äter ju normala fall allt, jag kan ju knappast ge honom mer mat men han har alltid varit lång och smal. I vilket fall som helst så skulle läkaren kolla igenom kurvan och återkomma om det är något hon vill gå vidare med. Hon skulle dessutom ringa efter helgen för att kolla läget. Allt var som vanligt resten av dagen och sonen har lekt rundor i världens fart. Ringer dagis, förklarar situationen, han är inte magsjuk, bara förkylningen som förmodligen har slagit back ut på magen och det tar ett tag att stabilisera magen. Bra tänkte jag. Imorse kl 9.30 var det dags för ett nytt samtal från dagis...han gråter otröstligt, bajsar löst och vägrar äta. Jaha, försöker få kontakt med läkaren igen men lyckades inte få tag i henne idag så jag ska försöka imorgon igen. Jag har en stark magkänsla som säger mig att något inte stämmer med sonens mage så nu ska jag försöka få läkaren att utreda honom för laktos eller glutenallergi. Är det inte något av detta som spökar så får vi kanske kolla över dagis? Han kanske helt enkelt inte trivs, vad vet jag:(
Igår var jag dessutom så trött på allt, allt tjat från dagis, allt gnäll och gråt från sonen och så skulle jag försöka plugga till min uppgift som skulle lämnas in igår och stressnivån låg på hög nivå och på det så jag fick helt enkelt ett psykbryt med tårar som sprutade åt alla håll och kanter men nu känns det bättre och uppgiften blev inlämnad! Nu återstår det bara duggan på tisdag som handlar om dokumentation!

Ovido - Quiz & Flashcards