Alla inlägg den 5 november 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 5 november 2014 21:11

Natten till idag kändes ändå lugnare än gårdagens natt men även inatt fick jag träffa olika människor med alla olika sjukdomar. Det blev nån prio 1 och några prio 2. Jag fick vårda en patient under en transport mellan två olika sjukhus och det kändes väldigt speciellt att få göra det och att mina handledare var så stöttande om det var något jag undrade. Även om det bara handlade om att ta olika kontroller på patienten under transporten så var det ändå en härlig känsla att faktiskt få göra själva vårddelen i ambulansen. Jag fick även dra upp ett läkemedel genom guidning av mina handledare. Måste verkligen ge bra cred till mina två handledare som jag har fått åka med dessa två nätter och som tur var har jag även turen att få åka med dom veckan ut:)

Idag har jag varit ledig och har gjort dagens goda gärning på Danderyds blodcentral genom att lämna blod:)
Imorgon är jag också ledig men då står gymmet på schemat och det ska bli så skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards