Alla inlägg den 12 november 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 12 november 2014 21:04

Bara för att man har sin praktik så betyder det inte att man är fri från någon uppgift från skolan. Vi fick en uppgift av läraren som handlade om arbetsskada. Vad händer om jag och en kollega blir påkörda bakifrån under arbetstid och kollegan börjar klaga på smärta från nacken efter ett litet tag. Så idag hann jag endast med en prio 2:a i ambulansen sen blev en träff med stationsschefen för att ställa alla dessa miljoner frågor (kändes det som iaf) och nu ikväll har jag fått sitta och renskriva allt. Däremot fick jag reda på idag att jag har fått g++/VG på farmakologiuppgiften ett och VG på famakologiuppgifter nr två. Mycket nöjd och glad över detta :) Återstår att se vad jag får på ergonomiuppgiften. Idag fick jag t.o.m gå hem 1, 5 timme tidigare för att min ena handledare tyckte att jag kunde få gå hem lite tidigare istället för att bara sitta och glo av tiden. Jag hade ju ändå hållt på med min ergonomiuppgift när vi inte hade larm så skött mig hade jag gjort haha. Nu återstår bara två dagar kvar på min paktik. Lite blanande känslor om det där faktiskt. Det är roligt på praktiken samtidigt som jag saknar mina klasskamrater något så grymt mycket. Alla våra garv i matsalen och "gnället" från resterande personal på skolan som undrar varför vi alltid garvar så mycket haha :) Som sagt, härlig klass resulterar i mycket garv :) Ska bli intressant att få höra vad mina klasskamrater har fått vara med om i ambulansen. Jag själv har ju hunnit vara med om en hel del :)

Ovido - Quiz & Flashcards