Alla inlägg den 7 november 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 7 november 2014 20:54

Idag blev ett kort arbetspass,14.30-20.30. Tre larm blev det varav ett blev ett motbud vilket betyder att när vi väl hade satt i ambulansen och redo för att tuta och köra så fick vi ny info från SOS om att vi inte behövde starta. Sen blev det en transport och en prio ett. Ikväll har jag fått testa på att sätta en PVK, lyckades dock inte och när ssk väl lyckas så ryckte patienten på armen så tack och adjö även till den nålen. Däremot fick jag ta kontroller på våra två patienter som vi körde :) Alltid lika roligt och det är verkligen toppen när man har bra handledare som verkligen låter en få göra saker och svarar på alla möjliga frågor. Fick även köra lite mer bår ikväll men bårteknik behöver jag öva på lite till märkte jag haha men det ska nog gå bra ändå ;-) ;-)
Kvällen gav mig dock ett rejält wakeup när det gäller missbruk!!
I helgen blir det att jobba halvdygn, 7.30-19.30 både lördag och söndag. Ska bli spännande att se vad helgen har att bjuda på!

Ovido - Quiz & Flashcards