Alla inlägg den 13 november 2014

Av Caroline Hansson-Ljung - 13 november 2014 21:01

Nu har jag snart avverkat min första praktik på två veckor och som sagt det är verkligen blandade känslor. Jag tycker det är jätteroligt och väldigt intressant att vara på ambulansen samtidigt som jag tycker det ska bli roligt att få träffa klasskamraterna igen och vår toppenlärare!
Idag fick jag bland annat vara med om en hjärtinfarkt på praktiken och jag och min ena handledare har gått igenom RAKEL och det kändes toppen att få bli visad och gå igenom det mesta med RAKEL så att jag är väl förberedd inför RAKEL-utbildningen som vi ska gå på nu i december. Har kollat igenom årsplanen lite och saker som att besöka KS akuten och tryckkammaren på KS ska genomföras snart:)
Idag träffade jag min klasskamrat Patrik på Danderydsakuten och även min lärare fanns på plats på AISAB city när jag slutade mitt pass. Herregud vad glad jag var att få träffa dessa två människor idag:) Det var så kul att få berätta lite om vad jag hade fått se under min praktik.
Imorgon jobbar jag sista passet 7.30-15 så det återstår att se vad morgondagen har att erbjuda!

Ovido - Quiz & Flashcards